Service & Support Forum forside
  Her er du:   Events  >  Service Desk & IT Innovationsprisen  >  Vinder af Innovationsprisen
 
Følg os på LinkedIn
Besøg os på Facebook
Print Kontakt
 
 

Kåring af Innovationsprisen 2018

Vinder af Innovationsprisen 2018 for Service Desk og IT Service

Prisen går til den IT-afdeling eller Service Desk, som med størst effekt har været nyskabende i forhold til sine kunder og brugere.

Prisen tildeles ud fra to kriterier:

  1. Nyhedsværdi - i forhold branchen eller i forhold til sin egen organisation
  2. Effekt - oplevet effekt eller dokumenteret effekt

Vinder blev Danske Banks Service Desk

Begrundelse: Danske Bank har taget IBM Watsons kognitive intelligens i brug i sin Service Desk, hvor Watson svarer på mere end 50 % af alle how-to spørgsmål i 5 nøglekategorier.

Westergaard innovationsprisen Service Desk og IT Service 2018

Vinder: Danske Bank ved Erika Daphkiene, Head of Service Desk
Nomineret: BEC ved Lone Mariboe, Udviklingschef
Nomineret: NNIT ved Jakob Sassersen, Associate Vice President

Følgende var nominerede

BEC's udviklingsafdeling
Har på to år flyttet hele sin udviklingsorganisation fra traditionel vandfaldsbaseret og funktionsopdelt udvikling til agil udvikling

Danske Banks Service Desk
Har taget IBM Watsons kognitive intelligens i brug i sin Service Desk, hvor Watson svarer på 15 - 30% af alle how-to spørgsmål i 5 nøglekategorier.

NNIT's Support Center med 2 indstillinger:
Har etableret en Knowledge management løsning, som håndterer 80% af alle henvendelser

VIKING Life-Saving Equipments serviceafdeling
Anvender sit IT Service Management system til global styring af service på redningsflåder m.m.

 

Innovationsprisen af billedhugger Stine Ring Hansen
Siden hentes. Henter siden ...
data