Service & Support Forum forside
 
 
Følg os på LinkedIn
Besøg os på Facebook
Print Kontakt
Områder
 

22.03.2018

Vinder af Innovationsprisen 2018

If Forsikring

 

Westergaards Innovationspris går til det kontaktcenter, som med størst effekt har været nyskabende i forhold til sine kunder.

Prisen tildeles ud fra to kriterier: nyhedsværdi og effekt, hvor:

  • Nyhedsværdien vurderes i forhold til tidligere praksis i kontaktcentret eller praksis i branchen.
  • Effekten vurderes i forhold til oplevet eller dokumenteret effekt, f.eks. på omsætning eller kundetilfredshed.

Ud af 13 spændende indstillinger blev syv nomineret til den afsluttende runde:

  • Bus og Tog
  • EWII
  • Erhvervsstyrelsen
  • Fullrate
  • If
  • NNIT
  • Tønder Kommune

Af disse syv valgte dommerkomiteen at uddele prisen til 

If Forsikring - 1. plads

Begrundelse lød: If Forsikring er gået imod branchens praksis og bruger ikke længere KPI’er i forhold til medarbejdere og teamledere. I stedet er der sat målrettet fokus på kunderne, som skal have de forsikringer og den hjælp, der er brug for, og på medarbejderne, som skal have en ”fed og udviklende” kultur at arbejde i. Mange store, nytænkede aktiviteter er ført igennem, og resultatet er markant forbedret kundetilfredshed og medarbejdertilfredshed, større salg og vel at mærke, uden at tabe noget på samtaleeffektiviteten.

If Forsikring vinder af Kontactentret 2018 Innovationsprisen

If Forsikring vinder af Kontaktentret 2018 Innovationsprisen

EWII - 2. plads

Begrundelsen lød: EWII Har udviklet en algoritme, som i et multichannel-miljø på effektiv vis kan prioritere kanalerne, således at kunderne oplever god service samtidig med, at medarbejderne slipper for prioriteringsopgaven og stressende køer. Dette er kombineret med en effektiv visitering, som sikrer, at medarbejderne med stor sandsynlighed får sager, som de har forudsætninger for at håndtere. En win-win, hvor både kunder og medarbejdere er meget tilfredse.

EWII - 2. plads i Kontatkcentret 2018 Innovationsprisen

Tommy Sørensen og Birthe-Lis Christensen fra EWII

Tønder Kommune - 3. plads

 
Begrundelsen lød: Tønder Kommune har slukket for alle KPI’er i en klippefast tro på, at den tid, der investeres i at komme hele vejen rundt om en borgers behov og problemer tjener sig hjem i form af mere tilfredse borgere, mere tilfredse medarbejdere og uden at effektiviteten går fløjten. Resultaterne støtter op med kortere telefonkøer, færre tilbageløb, ingen budgetoverskridelser, bedre kvalitet og ro på gangene - trykket er gået af.

Tønder Kommune - 3. plads i Kontaktcentret 2018 Innovationsprisen

Thomas Dam og Marianne Valentin fra Tønder Kommune

 

 

 

Læs alle nyheder ...

Siden hentes. Henter siden ...
data