Service & Support Forum forside
 
 
Følg os på LinkedIn
Besøg os på Facebook
Print Kontakt
Områder
 

09.05.2018

Nyt fra rådgivningsfronten

Martin Juhl Vojdeman, Chefkonsulent

Westergaard har leveret et PID (Project Initiation Documentation) til en kunde i Aarhus.

Projektet vedrører kundens IT service management system, som både skal anvendes af IT-afdelingen og af afdelinger, som leverer andre serviceydelser. Udfordringen ligger i at harmonisere IT- og ikke-IT service management praksis. Hvor meget kan man standardisere uden at tabe afdelingerne, og kan - eller skal - ITIL best practice være fundamentet? En vigtig konklusion var, at processerne på tværs af afdelinger har mange lighedspunkter, og beslutningen blev, at ikke-IT afdelinger kan anvende varianter af ITIL-baserede Incident - og Request Fulfillment processer.

 

Hos en kunde i Københavnsområdet har Westergaard hjulpet med at positionere kundens Problem Management proces.

Hvordan undgår man, at Problem Management processen bare bliver en 2. line Incident Management proces? Der var medarbejdere hos kunden, som var skeptiske, og som ikke så nødvendigheden af at skelne mellem Incidents og Problems. Med Westergaards rådgivning lykkedes det at skabe et fælles fodslag for, at det for komplekse problemer er vigtigt at finde frem til en root-cause. Og via denne root cause beslutte en løsning, der fjerner både problemet og de gentagne workarounds.

 

 

Læs alle nyheder ...

Siden hentes. Henter siden ...
data