Service & Support Forum forside
  Her er du:   Kurser  >  ITIL® Capability
 
Følg os på LinkedIn
Besøg os på Facebook
Print Kontakt
 
 

ITIL Capability 

Indhold
på denne side:

ITIL på operationelt niveau
ITIL Practitioner
De 4 Capability kurser
Deltagere, Udbytte, Varighed
Forudsætninger
Managing Across the Lifecycle - MALC
Hvordan kombineres kurserne?

ITIL på operationelt niveau

På Capability-kurserne lærer du at definere og udvikle processer, roller og funktioner, som du skal bruge til at operationalisere ITIL i din organisation. 

Du lærer at arbejde med aktiviteter, input og output, der gør processserne synlige og målbare. 

Resultatet er en mere stømlinet IT-organisation med fokus på at skabe værdi for brugere og kunder. 

Undervisning og materialer er på dansk og de fleste også med dansk eksamen. Kurset kan afsluttes med den internationale certificering ITIL Capability Certificate. 

Du kan også vælge at tage kurset ITIL Practitioner, som ikke erstatter et Intermediate kursus, men dog kan give tre point på vejen mod ITIL Expert.

ITIL Practitioner

Hvordan man anvender ITILs anbefalinger

Dette kursus kan være næste skridt efter ITIL Foundation for de IT-professionelle, som ønsker praktiske retningslinjer for, hvordan man tager ITIL best practice ind i sin IT-organisation og tilpasser den til det, man har brug for.

Se kursusbeskrivelsen

De 4 Capability kurser:

Operational Support and Analysis

Når du skal implementere ITIL i driften og supporten.

Her bliver du klædt på til at anvende ITIL i support, service desk og drift. Du lærer at udvikle og implementere processer for hurtigere og mere effektivt at kunne identificere og håndtere fejl, problemer og bestillinger.

På kurset får du praktiske færdigheder i at definere processer, funktioner og roller og integrere dem i dit daglige arbejde.

Læs kursusbeskrivelse

Release, Control and Validation

Når du skal udrulle nye eller ændrede services.

På kurset får du konkrete færdigheder i at sikre kvaliteten, når du skal udrulle nye services eller andre ændringer i din organisation.

Du lærer også at lave aftaler og imødekomme brugernes behov, så I lever op til brugernes forventninger, mens ændringerne foregår.

På kurset lærer du at håndtere ændringer uden at svigte jeres brugere, og du lærer, hvordan I kan gennemføre flere ændringer på kortere tid med et bedre resultat.

Læs kursusbeskrivelse

Service Offerings and Agreements

ITIL, når du skal lave aftaler.

På kurset får du praktiske væktøjer til at lave gode aftaler – det være sig med kunderne, med eksterne partnere eller med interne teams.

Du lærer, hvad dine services koster, og du lærer at vise, hvordan dine aftaler skaber værdi for forretningen.

Kurset giver dig praktiske færdigheder i at sikre et ensartet og aftalt service-niveau gennem aftaler, SLA’er og kontrakter.

Du lærer også at opbygge et servicekatalog, der viser forretningsværdien af jeres services.

Læs kursusbeskrivelse

Planning, Protection and Optimization

Når du skal implementere ITIL i din afdeling.

På kurset lærer du at definere processer, roller og funktioner, så du kan levere driftssikre og robuste services.

Du lærer at arbejde med aktiviteter, mål og ansvarsfordeling, så hele teamet bidrager til et ensartet og højt service-niveau. Både i dagligdagen og i krisesituationer.

På kurset får du praktiske færdigheder i at definere aktiviteter, ansvar og mål for dine processer, så du kan sikre dig den fornødne kapacitet til at levere en stabil og høj service.

Læs kursusbeskrivelse

Deltagere

Capability-kurserne er for dig, der:

  • skal arbejde praktisk med ITIL i dagligdagen
  • er eller skal være procesejer
  • ønsker at kvalificere dig til ITIL Expert
  • er eller ønsker at blive IT Service Management konsulent

Udbytte

Efter gennemgang af hvert modul vil kursisten:

  • Have forståelse for processer, funktioner og roller i det pågældende modul
  • Kende til modulets sammenhæng med andre moduler
  • Kunne relatere processer, funktioner og roller til forretningens daglige operation

Ved bestået eksamen vil kursisten ydermere opnå certificering i det pågældende modul.

Varighed

4 dage.

Kurserne er meget intensive, og deltagerne skal afsætte tid til forberedelse inden og hjemmearbejde under kurset.

Forudsætninger

Deltagerne skal have et ITIL Foundation Certifikat.

Managing Across the Lifecycle - MALC

Når du vil være ekspert.

Når du har samlet tilstrækkelig viden og kompetencer fra de valgte Intermediate kurser, kan du via kurset Managing Across the Lifecycle opnå certificeringen ITIL Expert, som er ITIL’s højeste teoretiske niveau.

På kurset opnår du den højeste teoretiske certificering inden for ITIL og får titel som ITIL Expert.

Læs kursusbeskrivelse

Hvordan kombineres kurserne?

Her kan du finde en vejledning til, hvordan du kan kombinere de 9 Intermediate kurser. Læs mere her

Er du i tvivl om hvilket kursus, der er det rigtige, så få hjælp via ITIL Roadmap eller kontakt os på tlf. 45 88 12 16. 

 

 

 

Capability diagram

Klik for større billede

 

 

 

Få hjælp til at sammensætte din uddannelse

ITIL Roadmap

 

Rabat

Opnå rabat ved at kombinere ITIL Foundation og et intermediate kursus

ITIL Next Step

 

Siden hentes. Henter siden ...
data