Service & Support Forum forside
  Her er du:   Kurser  >  ITIL® Lifecycle
 
Følg os på LinkedIn
Besøg os på Facebook
Print Kontakt
 
 

ITIL® Lifecycle kurser 

Indhold
på denne side:

Strategisk overblik over ITIL
De 5 Lifecycle kurser
Deltagere, Udbytte, Varighed
Forudsætninger
Managing Across the Lifecycle - MALC
Hvordan kombineres kurserne?

Strategisk overblik over ITIL

Lifecycle-kurserne er for dig, der har det ledelsesmæssige ansvar for at implementere ITIL i din organisation. 

Du lærer, hvordan du udvikler, gennemfører og løbende forbedrer strategien for organisationens it-services, så de hele tiden understøtter forretningens skiftende behov. 

ITIL Lifecycle ruster dig til at tage ansvaret for en ITIL-implementering i din organisation, og det giver dig værktøjerne til at definere og synliggøre it-afdelingens værdi. 

Undervisningen, materialer og nogle eksamener er på dansk, og kurset kan afsluttes med den internationale certificering ITIL Lifecycle Certificate.

De 5 Lifecycle kurser

Service Strategy

Når du er ansvarlig for service-strategien.

Du lærer at definere og udvælge, hvilke it-services din organisation har brug for.

Hvilke it-ydelser skaber værdi for forretningen? Hvilke ydelser er der brug for i fremtiden?

Du lærer at vedligeholde og udvikle en portefølje af økonomisk sunde, understøttende it-services.

Kurset giver dig værktøjer til at
udarbejde en strategi for organisationens it-services, så de understøtter forretningens behov. Du får også værktøjer til at føre strategien
ud i livet.

Læs kursusbeskrivelse

Service Design

Når du vil have robuste IT-services i din afdeling.

Kurset giver dig grundlag for at skabe stabile it-services med tilgængelighed og svartider, dermatcher forretningens behov.

På kurset får du de ledelsesmæssige værktøjer, der skal bruges for at lede designprocesserne i din afdeling.

Du lærer at opstille kriterier for den nødvendige teknologiske og organisatoriske udvikling og argumentere for nye tiltag.

Du lærer at styre designprocesserne for jeres it-services i tråd med strate­gien. Du lærer, hvordan afdelingen kan udrulle nye services, der fungerer godt fra dag ét, samtidig med at eksisterende services justeres for at understøtte forretningen.

Læs kursusbeskrivelse

Top

Service Transition

Når du skal styre change-og release-processer sikkert i mål.

På kurset får du de ledelsesmæssige værktøjer til at styre overgangen mellem udvikling og drift.

Hvilke proceselementer skal indgå i planlægningen af udrulning og roll-back af services?

Hvad er processerne for test, kompetenceoverførsel og kommunikation ved forandringer i organisation og infrastruktur?

Du lærer at anvende ITIL til at opbygge kontrol over din infrastruktur, herunder hvordan du planlægger og styrer ændringer.

Kurset henvender sig til ledere eller procesejere, der vil have kontrol med ændringer i infrastrukturen.

Læs kursusbeskrivelse

Service Operation

Når du skal lede implementering af ITIL i drift og support.

På kurset lærer du at styre ITIL-processerne i driften for at sikre hurtig fejlløsning og effektiv vidensopsamling. Det skaber tilfredse kunder med tillid til afdelingen.

Få indblik i, hvordan processerne understøttes af den rette teknologi.

Lær, hvordan du minimerer impact af nedbrud, og hvordan du strukturerer sikkerheden for brugernes adgang til jeres services.

På kurset lærer du, hvordan du opbygger din it-organisation. samt hvordan du sikrer høj effektivitet og kvalitet i problemhåndteringen.

Læs kursusbeskrivelse

Continual Service Improvement

Når du vil opbygge en forbedringskultur i din organisation.

På kurset lærer du, hvordan du udvikler og understøtter en forbedringskultur i din afdeling.

Du får redskaber og metoder til at sikre, at jeres it-services passer til forretningens skiftende behov.

Du lærer at identificere og gennemføre forbedringer af jeres it-services, så de understøtter forretningsprocesserne på den mest effektive måde.

Kurset giver dig redskaber til at styre og kontrollere services, processer og økonomi, så IT-afdelingen løbende kan afstemme deres leverancer med forretningen.

Læs kursusbeskrivelse

Top

Deltagere

Lifecycle kurserne er for dig, der:

  • er leder, projektleder eller nøglemedarbejder med tilknytning til en IT-afdeling
  • har behov for at forstå, hvordan ITIL kan hjælpe til bedre kvalitet i IT Services
  • ønsker at kvalificere dig til ITIL Expert
  • er eller ønsker at blive IT Service Management konsulent

Udbytte

Efter gennemgang af hvert modul vil kursisten:

  • Have forståelse for modulets betydning i den samlede livscyklus
  • Kende til modulets ledelsesmæssige aspekter
  • Kunne relatere modulet direkte til forretningens operation og organisation
  • Kende til modulets fordele og omkostninger
  • Have forståelse for hvordan modulets roller, funktioner og processer passer ind i de øvrige livscyklus moduler

Varighed

3 dage.

Kurserne er meget intensive, og deltagerne skal afsætte tid til forberedelse inden og hjemmearbejde under kurset.

Forudsætninger

Deltagerne skal have et ITIL Foundation Certifikat.

Top

Managing Across the Lifecycle - MALC

Når du vil være ekspert.

Når du har samlet tilstrækkelig viden og kompetencer fra de valgte Intermediate kurser, kan du via kurset Managing Across the Lifecycle opnå certificeringen ITIL Expert, som er ITIL’s højeste teoretiske niveau.

På kurset opnår du den højeste teoretiske certificering inden for ITIL og får titel som ITIL Expert.

Læs kursusbeskrivelse

Hvordan kombineres kurserne?

Her kan du finde en vejledning til, hvordan du kan kombinere de 9 Intermediate kurser. Læs mere her

Er du i tvivl om hvilket kursus, der er det rigtige, så få hjælp via ITIL Roadmap eller kontakt os på tlf. 45 88 12 16. 

Top

 

 

 

ITIL Lifcycle diagram

Klik for større billede

 

 

Få hjælp til at sammensætte din uddannelse

ITIL Roadmap

Rabat

Opnå rabat ved at kombinere ITIL Foundation og et intermediate kursus

ITIL Next Step

 

Siden hentes. Henter siden ...
data