Service & Support Forum forside
  Her er du:   Kurser  >  Om ITIL®  >  ITIL Expert
 
Følg os på LinkedIn
Besøg os på Facebook
Print Kontakt
 
 

Vejene til ITIL® Expert

Vi har her samlet forskellige muligheder til at opnå ITIL Expert. Hos Westergaard udbyder vi alle certificerende ITIL kurser, så du kan sammensætte din uddannelse efter behov.

Hvis du stiler efter specialistuddannelser, men ikke nødvendigvis har behov for at gå hele vejen til Expert-niveau, så se mere på siden "Rollebaseret ITIL uddannelse".

ITIL Expert gennem Lifecycle

Denne mulighed er for dig, der:

  • er leder, projektleder eller nøglemedarbejder med tilknytning til en IT-afdeling
  • har behov for at forstå, hvordan ITIL kan hjælpe til bedre kvalitet i IT Services
  • ønsker at kvalificere dig til ITIL Expert eller
  • ønsker at blive IT Service Management konsulent

Med en Expert Lifecycle profil kan du forvente en dybdegående viden om hver af de 5 bøger i ITIL's livscyklusmodel. Kurserne fokuserer på overordnet implementering af processer og best practice i livscyklussen samt de ledelses- og styringsmæssige aspekter, der er nødvendige for at kunne levere Service Management af højeste kvalitet. Lifecycle kurserne giver dig viden til at kunne tage ansvar for en ITIL implementering i organisationen.
 

  Kurser Point  
  ITIL Foundation 2  
       
  ITIL Service Strategy (SS) 3  
  ITIL Service Design (SD) 3  
  ITIL Service Transition (ST) 3  
  ITIL Service Operation (SO) 3  
  ITIL Continual Service Improvement (CSI) 3  
       
  ITIL Managing Across the Lifecycle (MALC) 5  

 

ITIL Expert gennem Capability

Denne mulighed er for dig, der:

  • skal arbejde praktisk med ITIL i dagligdagen
  • er eller skal være procesejer
  • ønsker at kvalificere dig til ITIL Expert
  • er eller ønsker at blive IT Service Management konsulent

Med en Expert Capability profil kan du forvente at få praktisk forståelse for roller og processer i ITIL. Kurserne fokuserer på at give praktisk viden og færdigheder, der kan tages direkte med hjem i organisationen. Capabilities kurserne klæder dig på til at anvende ITIL i det daglige arbejde.
 

  Kurser Point  
  ITIL Foundation 2  
       
  ITIL Planning Protection and Opimization (PPO) 4  
  ITIL Service Offerings and Agreements (SOA) 4  
  ITIL Release Control and Validation (RCV) 4  
  ITIL Operational Support and Analysis (OSA) 4  
       
  ITIL Managing Across the Lifecycle (MALC) 5  

Top

ITIL Expert for Service Level Managers

Denne mulighed er for dig, der:

  • skal fungere som Service Level Manager
  • skal fungere som Business Relationship Manager
  • ønsker at kvalificere dig til ITIL Expert

Med en Expert for Service Level Managers kommer du i dybden med de værdiskabende og udviklingsmæssige aspekter af design af Services samt de forventninger/aftaler, der skal afstemmes med kunden/modtageren. Du vil ydermere få en strategisk og holistisk viden omkring de operationelle faser, der vil give helhedsbilledet af ITIL Livscyklussen.
 

  Kurser Point  
  ITIL Foundation 2  
       
  ITIL Planning Protection and Opimization (PPO) 4  
  ITIL Service Offerings and Agreements (SOA) 4  
  ITIL Service Transition (ST) 3  
  ITIL Service Operation (SO) 3  
  ITIL Continual Service Improvement (CSI) 3  
       
  ITIL Managing Across the Lifecycle (MALC) 5  

ITIL Expert for operationelle ledere og nøglepersoner

Denne mulighed er for dig, der

  • skal fungere som Service Desk chef eller Supportchef
  • skal fungere som Change, Release og Configuration Managers
  • ønsker at kvalificere dig til ITIL Expert

Expert for Driftsfolk og teknikere lægger fokus på de praktiske og operationelle aspekter i en IT-afdeling. Du kommer tæt på Supportrelaterede roller, processer og funktioner, og kommer i dybden med Change, Release og Configuration Management på et meget praktisk niveau. Desuden får du en strategisk og holistisk viden omkring Service design, strategi og kontinuerlige forbedringer.
 

  Kurser Point  
  ITIL Foundation 2  
       
  ITIL Release Control and Validation (RCV) 4  
  ITIL Operational Support and Analysis (OSA) 4  
  ITIL Service Strategy (SS) 3  
  ITIL Service Design (SD) 3  
  ITIL Continual Service Improvement (CSI) 3  
       
  ITIL Managing Across the Lifecycle (MALC) 5  

ITIL Expert for V2 Managers

Hvis du allerede er ITIL V2 Manager, men ikke havde mulighed for at tage Managers Bridge, så findes der en genvej til at blive Expert.

Du skal bare tage følgende kurser:

  • ITIL Foundation
  • ENTEN Continual Service Improvement ELLER Service Strategy
  • Managing Across The Lifecycle

Efter bestået MALC, er du ITIL Expert!

Top

 

ITIL Next Step

Siden hentes. Henter siden ...
data