Service & Support Forum forside
  Her er du:   Kurser
 
Følg os på LinkedIn
Besøg os på Facebook
Print Kontakt
 
 

Customer Drive

Et simulationsspil for medarbejdere i servicefunktioner

Beskrivelse

I dette simulationsspil dykker deltagerne ned i nye omgivelser, hvor de i realistiske situationer kan afprøve og udvikle deres evne til at håndtere de forskellige kundetyper, som de møder i hverdagen i deres egen servicefunktion.

Customer Drive er et biludlejningsfirma, og når deltagerne træder ind i denne verden, kan de slippe hverdagen og starte på lige fod. 

Formål

Customer Drive er bygget op omkring servicepræference-modellen.

Medarbejderne møder kunder, som repræsenterer de tre servicepræferencer, og de lærer at håndtere dem:

De tre servicepræferencer:

  • Den relationelle servicepræference, som ønsker at blive mødt med forståelse, indlevelse og nærvær, og hvor den personlige kontakt er vigtig.
  • Den handlingsorienterede servicepræference, som forventer høj tilgængelighed og effektiv sagsbehandling, og hvor der tages tydeligt ansvar for opgaven.
  • Den faktuelle servicepræference, hvor viden, fakta og høj kompetence er nøglerne til succes, og hvor velargumenterede svar er et krav

Deltagere

Customer Drive er for alle medarbejdere i kontaktcentre, IT Service Desks, borgerservicefunktioner, field service m.m.

Form

Deltagerne introduceres til de tre servicepræferencer, hvorefter spillet kan starte, og henvendelserne strømmer ind ad flere kanaler, som telefon, mail og personlig henvendelse.

I kunderollen vil deltagerne ”iføre sig” en servicepræference og henvende sig til servicefunktionen, hvor de følger case-instruktionerne. I rollen som servicemedarbejder håndterer deltagerne henvendelserne med afsæt i sin egen servicepræference, og med fokus på at matche kundens servicepræference bedst muligt. Jo bedre man lykkes med det, jo bedre bliver kundens service-oplevelse.

Efter hver runde giver de, der agerer kunder, feedback til medarbejderne i servicerollen, hvorefter game leader giver sin feedback, og som runderne skrider frem, højnes serviceniveauet.

Deltagerne udfordres løbende af game leader, som for hver runde i spillet tilfører nye elementer.

Med Customer Drive ser og hører, husker og forstår deltagerne – og de bliver excellente i deres serviceleverance!

Dato & tilmelding

Der er i øjeblikket ikke
fastlagt datoer.

Kontakt os venligst og hør, hvornår kurset afholdes igen.

Du kan også få et tilbud på et firmatilpasset kursusforløb.

Ring venligst på 45 88 12 16 eller skriv til os.

 

Varighed:

 
Pris

Medlemspris: Efter aftale
Listepris: Efter aftale

 
Kurser i dette område
 
Siden hentes. Henter siden ...
data