Service & Support Forum forside
  Her er du:   Kurser
 
Følg os på LinkedIn
Besøg os på Facebook
Print Kontakt
 
 

Customer Service Excellence

Kursusforløb for medarbejdere i servicefunktionen

Beskrivelse

På dette kursus lærer du at fokusere opmærksomheden på den enkelte kundes præference for service, samt at udnytte dine egne styrker i kommunikationen. Herved sikres levering af en personlig og differentieret service.

Resultaterne ses i form af øget effektivitet, et løft af salget og en stærk teamkultur, som skaber flere loyale lønsomme kunderelationer. Vores erfaring er ligeledes, at vores kursister får værktøjer med hjem, som også anvendes effektfuldt i relation til kolleger, leder og i privatlivet. 

Deltagere

Kurset henvender sig til chefer og medarbejdere, som er ansvarlige for, eller som bidrager til, optimering af kundeoplevelser.

Skil Jer ud fra mængden, og levér personlig og differentieret service til kunderne! 

Vores Customer Service Excellence forløb giver dig indblik i dine styrker, og hvordan disse er givende for kundens serviceoplevelse. Du vil ligeledes blive bevidst om, hvornår dine styrker overstyrer og bliver til uhensigtsmæssige faldgruber i kommunikationen.

Kurset kan give dig indblik i egen adfærd og reaktionsmønstre, og hvad der skaber disse.

Vi giver dig værktøjer, som hjælper dig til at møde kundens kommunikative præference og skabe nærvær og lydhørhed i kundehåndteringen. Du får metoder til effektivt at håndtere potentielle konflikter, før de eskalerer.

For at levere excellent kundeservice er det afgørende at kunne aflæse, hvad kunden mener – ikke kun, hvad kunden siger. Vi lærer dig, hvordan du med enkle metoder i praksis kan aflæse kunden og tilpasse din kommunikation til kundens individuelle behov.

Customer Service Excellence teori og praksis kan skabe langvarige kunderelationer og gøre både medarbejdere og kunder til ambassadører for din virksomhed.

Udbytte

Deltagerne vil lære professionelt at håndtere enhver kundetype, og hjælpe kunden til at træffe de rigtige beslutninger i en given problemstilling.

Forudsætninger

Der er ingen formelle forudsætninger for dette kursus, men det anbefales, at du arbejder med kundeservice eller skal til at arbejde med det inden for nær fremtid.

Form

Kurset er meget intensivt og gennem oplæg, diskussioner og praktiske øvelser skabes en sammenhæng mellem teori og praksis. Kurset er meget aktiverende, og der lægges vægt på, at deltagerne kommer hjem med konkrete værktøjer, som kan bruges i det daglige arbejde.

Simulationsspillet Customer Drive

Customer Drive er et biludlejningsfirma, og deltagerne spiller på skift rollerne som medarbejdere og kunder, som de prøver kræfter med under særdeles realistiske vilkår.

Integreret i kurset fungerer spillet som en live introduktion til det teoretiske pensum, som tilføres liv og relevans.

Undervisning samt kursusmaterialer og eksamen er på dansk.

Eksamen

Eksamen er multiple-choice opgave med 40 spørgsmål. Varigheden er 45 minutter, som ligger i slutningen af sidste dag. Beståelseskriteriet er 26 rigtige svar.

Varighed

3 dage.

Tid

Uddannelsen er et dagkursus med undervisning fra kl. 9.00 – 16.30 alle dage.

Kunderne siger

Afsaneh Rezaei, LN Eurocom Tele Services:

Jeg er rigtig glad for, at have fået kendskab til værktøjet. Det har givet mig stor forståelse for, hvorfor jeg er som jeg er, og hvorfor andre mennesker reagerer som de gør.

I mit privatliv har værktøjet været med til at løse nogle problemer,og jeg har fået en større forståelse for, hvordan jeg takler forandringerne i mit liv.

Det er et udviklingsværktøj som jeg helt sikkert vil tage med mig videre i livet. Tusinde tak.

Morten Holgård Seindal, LN Eurocom Tele Services:

Det har været enormt spændende og lærerigt. Det har været en rejse igennem ens egen personlige udvikling, som man kan sige har sat nogle tanker i gang. Både privat men også arbejdsmæssigt. Det at man skulle arbejde med sig selv, man fik nogle redskaber, gav stof til eftertanke, og gav i et større perspektiv et indblik i, hvordan ens egen person er stikket sammen, men også hvordan andre ser en.

Det jeg har haft størst succes med, er på det personlige plan. Jeg har lært meget omkring mig selv, samt mine omgivelser, hvordan jeg skal agere og være.

Værktøjet bygger på så meget og har rigtig mange arme. Det kan godt virke forvirrende, og man kan let blande det en smule sammen.

Men alt i alt er psykologien i værktøjet enorm fangende.

Nikolaj Skovbjerg Jensen, LN Eurocom Tele Services:

Personligt har jeg haft store glæde af værktøjets mange muligheder, både på arbejdspladsen og i privaten.

Arbejdsmæssigt har det hjulpet mig med, bedre at kunne forstå vores kunder og hvorfor de reagerer som de gør. Jeg bruger det hver eneste dag til bedre, at kunne finde frem til den enkelte kundes behov og til, at få formuleret mig overfor kunden, så man ikke snakker forbi hinanden, og på den måde får skabt en bedre forbindelse til kunden.

Top

Dato & tilmelding
Dato / Sted
27. - 29.11.2017
WESTERGAARD, København
 

Varighed:

3 dage.

 
Pris

Medlemspris: kr. 5.940*
Listepris: kr. 6.600
Eksamen: kr. 950

*Medlemspriserne forudsætter et medlemskab i Westergaard.

Alle priser er ekskl. moms

 
Kurser i dette område
 
Siden hentes. Henter siden ...
data