Service & Support Forum forside
  Her er du:   Kurser
 
Følg os på LinkedIn
Besøg os på Facebook
Print Kontakt
 
 

Effektiv Problemløsning

Beskrivelse

På kurset lærer du at løse problemer systematisk og effektivt ... med høj kvalitet, hurtigt og med et lille tidsforbrug. Efter dette kursus kan du løse selv de mest komplekse problemer.

Du lærer at opsamle al relevant problemdokumentation, at finde den korrekte root cause, og at vælge den bedste og mest omkostningseffektive løsning.

Du lærer desuden, hvordan problemløsning kan skabe genbrugelig viden, og hvordan man kan sætte relevante kvalitetsmål for problemløsning.

Metoden bygger på den videnskabelige ”the Science Method”. Den er 100% ITIL-kompatibel, og den kan indpasses i enhver incident- og problem management proces.

Formål

Kurset lærer dig at løse problemer effektivt, dvs. med høj kvalitet og et lille tidsforbrug.
Desuden opnår du praktiske færdigheder i at skabe og genbruge løsninger samt at leve op til aftalte servicemål omkring problemløsning.

Metoden kan anvendes på IT-problemer og alle andre problemer.
 

Deltagere

Kurset henvender sig til:

  • Medarbejdere i IT supportfunktioner som f.eks. Help Desk, Service Desk mm.
  • Medarbejdere i 2. og 3. line, der skal finde fejl og løse problemer
  • Virksomheder, som ønsker at understøtte sin Service Desk i at arbejde i overensstemmelse med best practice.

Udbytte

Efter afsluttet kursus vil deltagerne kunne:

  • modtage problemer, dvs. registrere, prioritere og kategorisere problemer korrekt
  • undersøge problemer og identificere problemers root cause
  • løse problemer, herunder identificere løsningsalternativer og vælge den bedste løsning.

Kurset kan føre til en certificering ved bestået eksamen.

Forudsætninger

Deltagerne skal have en generel viden om IT og IT support.

Form

Gennem oplæg, diskussioner og praktiske øvelser skabes en sammenhæng mellem teori og praksis. Kurset er meget aktiverende, og der lægges vægt på, at deltagerne kommer hjem med konkrete værktøjer, som kan bruges i det daglige arbejde.

Undervisning samt kursusmaterialer og eksamen er på dansk.

Eksamen

Kurset kan afsluttes med en multiple choice eksamen, der består af 20 spørgsmål. Du skal have 13 rigtige for at bestå og blive certificeret.

Re-eksamen

Har du behov for at deltage på en re-eksamen, kan du tilmelde dig her.

Varighed

2 dage

Tid

Kurset er et dagkursus med undervisning fra kl. 9.00 – 17.00 begge dage. Eksamen afholdes den sidste halve time på dag 2.

Kunderne siger

Kim Nielsen, Guldborgsund Kommune:

Kurset syntes jeg godt om. Underviser var velforberedt og kunne materialet. Lokalerne var fine og forplejningen kunne ikke være meget bedre. At de så holdt ”Happy days” gjorde det bare endnu bedre.
Alle 3 CSM Pro kurser har været rigtigt gode og jeg forsøger at få flere folk fra afdelingen på dem. Jeg har også anbefalet det sidste kursus til folk fra Faxe kommune da de lige har skiftet internt sagssystem og døjer med lidt med opstarten på det.

Top

Dato & tilmelding
Dato / Sted
 

Varighed:

2 dage

 
Pris

Medlemspris: kr. 5.940*
Listepris: kr. 6.600
Eksamen: kr. 1.350

*Medlemspriserne forudsætter et medlemskab i Westergaard.

Alle priser er ekskl. moms

 
Kurser i dette område
 
Siden hentes. Henter siden ...
data