Service & Support Forum forside
  Her er du:   Kurser
 
Følg os på LinkedIn
Besøg os på Facebook
Print Kontakt
 
 

ITIL® Capability: Operational Support and Analysis (OSA)

Dansk instruktør, danske materialer og dansk eksamen

Beskrivelse

Her bliver du klædt på til at anvende ITIL i support, service desk og drift. Du lærer at udvikle og implementere processer for hurtigere og mere effektivt at kunne identificere og håndtere fejl, problemer og bestillinger.

På kurset får du praktiske færdigheder i at definere processer, funktioner og roller og integrere dem i dit daglige arbejde.

på dansk

 

Formål

Formålet med kurset er at give deltagerne viden og færdigheder, der gør dem i stand til at implementere og drifte de ITIL baserede processer, funktioner og roller, der knytter sig til Operational Support and Analysis.

Deltagere

Kurset henvender sig til de, der:

  • skal være procesejer, -koordinator eller lignende
  • ønsker at kvalificere sig til ITIL Expert
  • ønsker at blive IT Service Management konsulent

Udbytte

Efter kurset vil deltagerne:

  • kunne relatere processer, funktioner og roller til IT-afdelingens daglige operation
  • kunne implementere og drifte processer, funktioner og roller
  • kunne tage et ITIL Capability certifikat

Forudsætninger

  • ITIL Foundation Certificate
  • Kendskab til en IT-driftsorganisations måde at fungere på
  • Du skal have læst ITIL bogen Service Operation inden kursets start. Har du ikke allerede bogen kan den købes direkte her

Form

Kurset består af forelæsning, gruppearbejde, hjemmearbejde og prøveeksamen.
Undervisningen foregår på dansk med dansk kursusmateriale og dansk eksamen

Eksamen

Dette kursus afsluttes med en eksamen og ved beståelse opnås ITIL Intermediate Certificate in Operational Support and Analysis samt 4 point i ITIL Qualification Scheme.

Eksamen foregår på kursets sidste dag og er en kompleks multiple choice opgave med 8 graduerede case-baserede spørgsmål.

  • Varighed 90 minutter
  • Beståelseskriterie: 70%
  • Sprog: Dansk (engelsk kan fås ved henvendelse)

Re-eksamen

Har du behov for at deltage på en re-eksamen, kan du tilmelde dig her.
 

Emne

Flg. ITIL processer og områder gennemgås i kurset:

  • Event Management
  • Incident Management
  • Request Fulfilment
  • Problem Management
  • Access Management
  • Service Desk
  • Technical Management
  • IT Operations Management
  • Application Management

Varighed

4 dage

Tid

Kurset er et dagkursus med undervisning fra kl. 9.00 – 17.00.
Kurset er meget intensivt og du skal forvente en del forberedelse før kurset samt flere timers hjemmearbejde mellem alle kursusdagene.

Bemærk

Alle vore ITIL kurser følger seneste syllabus (pensumoversigt). Pr. 20. februar 2012 følger kurset syllabus opdateret jf. ITIL 2011.

Kunderne siger

Berit Søgaard, BRF Kredit:

Super godt kursus med mange udbytterige diskussioner. Dygtig instruktør - god til at formidle. Godt med praktiske opgaver.

 

Top

Dato & tilmelding
Dato / Sted
11. - 14.09-2017
WESTERGAARD, København
 

Varighed:

4 dage

 
Pris

Medlemspris: kr. 12.240*
Listepris: kr. 13.600
Eksamen: kr. 2.050

OBS - Pakkerabat på ITIL Intermediate kurser, se her

 

*Medlemspriserne forudsætter et medlemskab i Westergaard.

Alle priser er ekskl. moms

 
Kurser i dette område
 
Siden hentes. Henter siden ...
data