Service & Support Forum forside
  Her er du:   Kurser
 
Følg os på LinkedIn
Besøg os på Facebook
Print Kontakt
 
 

ITIL® Capability: Service Offerings and Agreements (SOA)

Når du har ansvar for it-services

Beskrivelse

Kurset retter sig mod den praktiske anvendelse af ITIL’s discipliner for  servicekataloger, service aftaler, service portfolio, financial management m.m.

Du lærer at arbejde med servicebegrebet, herunder hvordan it-services kan skabe værdi for forretningen, og hvordan de kan understøtte brugernes behov.

Og du får praktiske færdigheder i, hvordan man skaber og understøtter et aftalt serviceniveau i alle led.

På dansk klistermærke

 

Formål

Formålet med de videregående ITIL Capability kurser er at give deltagerne viden og færdigheder, der gør dem i stand til at implementere og drifte ITIL baserede processer, funktioner og roller.

Deltagere

Kurset henvender sig til dem, der:

  • skal være procesejer, -koordinator eller lignende
  • ønsker at kvalificere sig til ITIL Expert
  • ønsker at blive IT Service Management konsulent

Udbytte

Efter kurset vil deltagerne kunne:

  • relatere processer, funktioner og roller til IT-afdelingens daglige operation
  • implementere og drifte processer, funktioner og roller
  • tage et ITIL Capability certifikat

Forudsætninger

  • ITIL Foundation Certificate
  • Kendskab til en IT-driftsorganisations måde at fungere på
  • Du skal have læst dele af de to ITIL bøger Service Strategy og Service Design inden kursets start. Du får tilsendt en læseplan i god tid inden kurset. Hvis du ikke allerede har bøgerne, kan du købe Service Strategy her, og Service Design her

Form

Kurset består af forelæsning, gruppearbejde, hjemmearbejde og prøveeksamen.
Undervisningen, kursusmateriale og eksamen er på dansk.

Eksamen

Dette kursus afsluttes med en eksamen og ved beståelse opnås ITIL Intermediate Certificate in Service Offerings and Agreements samt 4 point i ITIL Qualification Scheme.
Eksamen foregår på kursets sidste dag og er en kompleks multiple choice opgave med 8 graduerede case-baserede spørgsmål.

  • Varighed 1½ time
  • Beståelseskriterie: 70% (28 point ud af 40 mulige)
  • Sprog: Dansk (engelsk kan fås ved henvendelse)

Re-eksamen

Har du behov for at deltage på en re-eksamen, kan du tilmelde dig her.

Emne

Flg. ITIL processer og områder gennemgås i kurset:

  • Service Portfolio Management
  • Service Level Management
  • Service Catalogue Management
  • Demand Management
  • Supplier Management
  • Financial Management

Varighed

4 dage

Tid

Kurset er et dagkursus med undervisning fra kl. 9.00 – 17.00.
Kurset er meget intensivt og du skal forvente en del forberedelse før kurset samt flere timers hjemmearbejde mellem alle kursusdagene.

Bemærk

Alle vore ITIL kurser følger seneste syllabus (pensumoversigt). Pr. 20. februar 2012 følger kurset syllabus opdateret jf. ITIL 2011.

Kunderne siger

Kasper Ringkjøbing, KMD A/S:

I holder et højt niveau på alle af jeres kurser, hvilket ikke er en selvfølge hos andre udbydere. 

Flemming Hawthorn Jensen, Statens Serum Insitut:

Underviser rigtig god – god variation og det bliver gjort nærværende via eksempler. God sparring mellem kursister. Hyggeligt sted – intim stemning på Finsensvej – man kommer i bedre kontakt med sine medkursister. God forplejning – lækkert med smoothies. 

Lene Berg Nielsen, Københavns Lufthavne A/S:

Fint sted at være – nemt at komme til. Fedt at holdene ikke var større – giver god forståelse. Generelt godt! Godt styret og gode pauser – ikke for langt.

 

Top

Dato & tilmelding
Dato / Sted
22. - 25.10.2018
WESTERGAARD, København
 

Varighed:

4 dage

 
Pris

Medlemspris: kr. 12.600*
Listepris: kr. 14.000
Eksamen: kr. 2.050

OBS - Pakkerabat på ITIL Intermediate kurser, se her

 

*Medlemspriserne forudsætter et medlemskab i Westergaard.

Alle priser er ekskl. moms

 
Kurser i dette område
 
Siden hentes. Henter siden ...
data