Service & Support Forum forside
  Her er du:   Kurser
 
Følg os på LinkedIn
Besøg os på Facebook
Print Kontakt
 
 

ITIL® Lifecycle: Service Strategy (SS)

Lifecycle kursus med dansk instruktør

Beskrivelse

Du lærer at definere og udvælge, hvilke it-services din organisation har brug for.

Hvilke it-ydelser skaber værdi for forretningen? Hvilke ydelser er der brug for i fremtiden?

Du lærer at vedligeholde og udvikle en portefølje af økonomisk sunde, understøttende it-services.

Kurset giver dig værktøjer til at
udarbejde en strategi for organisationens it-services, så de understøtter forretningens behov. Du får også værktøjer til at føre strategien
ud i livet.

Formål

Formålet med kurset er at give deltagerne viden og færdigheder, der gør dem i stand til at udvikle ITIL baserede processer og funktioner inden for Lifecycle-fasen Service Strategy.

Deltagere

Kurset henvender sig til de, der:

  • er leder, projektleder eller nøglemedarbejder i et ITIL projekt
  • har behov for en dyb forståelse af ITIL
  • ønsker at kvalificere sig til ITIL Expert
  • ønsker at blive IT Service Management konsulent

Udbytte

Efter kurset vil deltagerne:

  • forstå processers og funktioners betydning i den samlede livscyklus
  • kunne relatere stoffet til forretningens operation og organisation
  • kunne indtage en nøglerolle i udviklingen af processer og funktioner
  • kunne tage et ITIL Lifecycle certifikat

Forudsætninger

  • ITIL Foundation Certificate
  • Kendskab til en IT-driftsorganisations måde at fungere på
  • Du skal have læst den engelske ITIL bog inden kursets start. Har du ikke bogen, kan den bestilles ved tilmeldingen, eller købes direkte her

Form

Kurset består af forelæsning, gruppearbejde, hjemmearbejde og prøveeksamen.
Undervisningen foregår på dansk. Materialer og eksamen er på engelsk.

Eksamen

Dette kursus afsluttes med en eksamen og ved beståelse opnås ITIL Lifecycle Certificate in Service Strategy samt 3 point i ITIL Qualification Scheme.

Eksamen foregår på kursets sidste dag og er en kompleks multiple choice opgave med 8 graduerede case-baserede spørgsmål.

  • Varighed 2 timer.
  • Beståelseskriterie: 70%

Re-eksamen

Har du behov for at deltage på en re-eksamen, kan du tilmelde dig her.
 

Emne

Flg. ITIL processer og områder gennemgås i kurset:

  • Defining services and market spaces
  • Conducting Strategic Assessments
  • Financial Management
  • Service Portfolio Management
  • Managing demand
  • Driving strategy through the Service Lifecycle
  • Understanding Critical Success Factors and risks

Varighed

3 dage

Tid

Kurset er et dagkursus med undervisning fra kl. 9.00 – 17.00.
Kurset er meget intensivt og du skal forvente en del forberedelse før kurset samt flere timers hjemmearbejde mellem alle kursusdagene.

Bemærk

Alle vore ITIL kurser følger seneste syllabus (pensumoversigt). Pr. 1. januar 2012 følger kurset syllabus opdateret jf. ITIL 2011.

Kunderne siger

Ole Larsen, NNIT A/S:

Vi havde en instruktør der virkelig evnede, at få transformeret det "tørre" stof fra bogen til noget virkelighedsnært, så Søren Vestergaard skal have en stor ros med på vejen.

Læs hele udtalelsen her

Top

Dato & tilmelding
Dato / Sted
25. - 27.10.2017
WESTERGAARD, København
 

Varighed:

3 dage

 
Pris

Medlemspris: kr.9.180*
Listepris: kr. 10.200
Eksamen: kr. 2.050

OBS - Pakkerabat på ITIL Intermediate kurser, se her

 

*Medlemspriserne forudsætter et medlemskab i Westergaard.

Alle priser er ekskl. moms

 
Kurser i dette område
 
Siden hentes. Henter siden ...
data