Service & Support Forum forside
  Her er du:   Kurser
 
Følg os på LinkedIn
Besøg os på Facebook
Print Kontakt
 
 

Major Incident Management

Lær at styre gennem major incidents i praksis

Beskrivelse

Når du er ramt af en IT-krise, skal der særlige metoder og redskaber til. Der er brug for mere end høj prioritet og rutinemæssig problemhåndtering.

Major Incident Management er krisestyring, teamledelse, struktureret kommunikation og accelereret fremdrift. En generalstab, der løbende forsyner alle aktører og interessenter med den ledelse og information, der er behov for, for at være maksimalt effektiv.

Dette kursus giver dig konkrete redskaber og inspiration til at flytte problemløsningen fra øvelokalet til slagmarken  ...  ”war-room” i praksis!

Formål

På dette kursus lærer du at implementere major incident management processen samt udfylde rollen som major incident manager. Du lærer best practice for major incident management/situation management, og afprøver processen på egen krop i en war-room case.

Deltagere

Kurset henvender sig til nuværende og kommende major incident managers samt ledere og IT professionelle, som indgår i den daglige fejlløsning. Kort sagt IT personale som involveres – eller kan blive involveret – i forbindelse med major incidents

Udbytte

Efter afsluttet kursus vil du bl.a. kunne:

  • Definere, hvad et major incident er, og hvad der igangsætter processen
  • Designe en major incident management process med aktivitetsbeskrivelser
  • Definere KPI’er og udføre rapportering under og efter major incidents
  • Udarbejde relevante kommunikationsværktøjer i forbindelse med major incidents
  • Udarbejde rolle-/ansvarsbeskrivelse for en major incident manager
  • Udarbejde nødvendige styringsdokumenter til major incident management processen, herunder templates for kommunikation samt etablering aktionsplan og opfølgning på aktiviteter.
  • Definere en proces policy til overordnet styring af major incident management processen
  • Facilitere et major incident review

Forudsætninger

Der er ingen formelle forudsætninger for kurset, men det forventes, at du har en generel viden om IT og forståelse for deres egen forretning i major incident.

Form

Kurset bygger på en vekselvirkning mellem teori, opgaveløsning og casebaseret gruppearbejde. Undervisningen foregår på dansk med danske materialer. Der vil være praktiske øvelser (war room training), så deltagerne får øvet aktiviteterne i løbet af et major incident.

Eksamen

Du kan blive certificeret gennem en eksamen af 30 minutters varighed. Eksamen foregår på kursets sidste dag og er en multiple-choice opgave med 20 spørgsmål på dansk. Beståelseskriterie: 65%.

Varighed

2 dage

Tid

Uddannelsen er et dagkursus med undervisning fra kl. 9.00 – 17.00 alle dage.

Top

Dato & tilmelding
Dato / Sted
16. - 17.11.2017
WESTERGAARD, København
 

Varighed:

2 dage

 
Pris

Medlemspris: kr. 5.940*
Listepris: kr. 6.600
Eksamen: kr. 1.350

Pris for et firmakursus: kr. 50.000 for to dage inkl. materialer for op til 16 deltagere.

*Medlemspriserne forudsætter et medlemskab i Westergaard.

Alle priser er ekskl. moms

 
Kurser i dette område
 
Siden hentes. Henter siden ...
data