Service & Support Forum forside
  Her er du:   Rådgivning  >  GAP-analyse
 
Følg os på LinkedIn
Besøg os på Facebook
Print Kontakt
 
 

GAP-analyse

- sæt dine mål med en GAP-analyse

Med en GAP-analyse kan du på en hurtig og effektiv måde at afgrænse og definere et IT service management projekt.

En GAP-analyse er en systematisk og styret kortlægning af ønsket situation og nu-situation. Forbedringspotentialer identificeres, prioriteres og planlægges, og GAP-analysen giver med en lille indsats et overblik, som kan lægges til grund for kvalificerede beslutninger om, hvilke processer eller procesområder, det vil være fordelagtigt at udvikle.

GAP-analysen bygger på ITIL’s Process Improvement Model, og den faciliteres af erfarne Westergaard konsulenter, som står inde for resultatet, og som gennem stor IT service management kompetence og erfaring sikrer, at alle relevante aspekter bliver håndteret professionelt.

En GAP-analyse kan også anvendes som en forfase til en proces modenhedsmåling. En modenhedsmåling er ressourcekrævende, og det lønner sig ofte at reducere målingens scope til udvalgte processer.
 

Process Improvement Model
 

Figur: ITIL Process Improvement Model
 
Kontakt

Ring venligst på 45 88 12 16
eller skriv til info@westergaard.dk
og hør, hvordan du får en
GAP-analyse. 

 
Siden hentes. Henter siden ...
data