Nyhed publiceret 18/09/20

Den agile IT-afdeling – hvordan ser den ud?- på Service Desk og IT-service 2020 den 24-25 november

Never waste a good crisis! - er overskriften på et keynote-indlæg fra Niels Højberg, Stadsdirektør og Jesper Dannerfjord, Servicechef, Aarhus Kommune. Coronakrisen et skabte akut behov for omstillingsparathed, lynhurtige svar og løsninger, og der blev åbnet agile døre, som før var umulige at dirke op.

Birgit Fries, Sektionschef Service Integration, ATP, taler om agile systemers behov for agile kontrakter. Med Udbetaling Danmark som case illustrerer Birgits indlæg, hvordan SIAM-principper styrer det agile arbejde på tværs af leverandører, som styres af agile kontrakter, der er målrettet de specifikke forretningsområder og ydelser.

Agil transformation er også et tema i Københavns Kommune. Jacob Honoré, Kontorchef Koncern IT, Københavns Kommune, fortæller i sit indlæg om, hvordan kommunen opfanger og håndterer kundernes behov, hvordan man organiserer sig med agilitet for øje, hvordan man kompetenceudvikler agile medarbejdere med mere.

Agile kompetencer kan man træne med simulationsspillet Marslander, som er ét af spil, som Christian Blynø, Service Management konsulent, Westergaard A/S, vil præsentere i sit indlæg. Marslander er skabt til en agil verden, og det motiverer og opmuntrer deltagerne til at tænke og agere agilt. Efterfølgende kan du studere og røre ved spillet under kyndig vejledning.

Læs mere om konferencen og tilmeld dig her