Nyhed publiceret 30/10/19

Grab@pizza eller ...hvordan man optimerer samarbejdet mellem IT-afdeling og forretning

For nylig gennemførte Westergaard et stort Grab@Pizza simulationsspil for 55 IT-medarbejdere i en Københavnsk forstadskommune. En kunde, som oplevede alle de klassiske udfordringer i samarbejdet med sine kunder:

Hvordan sikrer man, at IT bliver involveret i tide, når kunden planlægger et projekt, der involverer informationsteknologi? Hvordan bærer man sig ad med at prioritere opgaverne, så kunden bliver tilgodeset, samtidig med at IT-afdelingens ressourcer slår til?

Hvordan styrer man den samlede mængde af krav og ønsker, så man ender med gode løsninger, til tiden og på budgettet? Og hvordan styrer man uden om fejl og mangler og undgår løsninger, der gør mere skade end gavn?

Deltagerne fik trænet roller og ansvar i et meget realistisk Grab@Pizza-miljø, og de fik øvet sig effektivt i kunde/IT-samarbejdets svære kunst. Og – ikke at forglemme: Der var et stort element af teambuilding i spillet, som rustede deltagerne til hverdagens opgaver.