Service & Support Forum forside
 
 
Følg os på LinkedIn
Besøg os på Facebook
Print Kontakt
Områder
 

11.03.2019

En historie fra det virkelige liv

Om balancen mellem agilitet og driftsstabilitet

Vi har med en kunde at gøre, som har end-to-end ansvar for en stor, kompleks løsning med mange kunder og brugere. Løsningen er dynamisk. Der er mange ændringsønsker og et stort behov for agilitet. Samtidig er der ikke plads til at ryste på hånden – driftsstabilitet, performance og kvalitet skal være i orden.

For at kunne matche behov som disse ønskede kunden formaliserede processer til styring af ændringer, releases og idriftsætninger. Kundens ønsker og eksisterende fremgangsmåder blev mappet op mod best practice og omsat til veldokumenterede arbejdsgange. Arbejdsgangene blev efterfølgende digitaliseret i kundens service management system, således at systemet skridt for skridt kan guide medarbejderne igennem de komplekse forløb frem mod sikre idriftsætninger.

Den organisatoriske del var en stor udfordring. De nye digitale arbejdsgange går på tværs af mange parter - kundens egen organisation, systemleverandører og driftspartnere, og ofte skal modstridende interesser afbalanceres og hensyn tages, mens grænseflader og integrationer skal besluttes og implementeres.

Fremadrettet bliver den store opgave at sikre, at de digitale arbejdsgange vedbliver med at fungere, og at de anvendes disciplineret. Således at kunden kan være dynamisk og agil i sit marked uden at gå på kompromis med driftsstabiliteten.

 

 

Læs alle nyheder ...

Siden hentes. Henter siden ...
data