Nyhed publiceret 29/10/19

Westergaard rapporterer fra Servicenow - "Now at work"

Af Steen Sverker Nilsson og Christian Blynø

ServiceNow-konferencen "Now at Work" den 17. – 18. oktober i London var mere operationel end strategisk. Der var fokus på how-to-do med gode demoer og relevante kundecases fra bl.a. Danske Bank, AstraZeneca og Royal Bank of Scotland.

ServiceNow har med New York-udgaven introduceret en række workflows, der også er understøttet i den mobile app. For eksempel er "onboarding af ny medarbejder" tæt på out-of-the-box. Der blev introduceret nye integrationer, som muliggør change automation. Udviklerne behøver ikke længere at forlade deres udviklingsmiljø, og changes oprettes og håndteres automatisk, når ny kode submittes. Hertil kommer et nyt DevOps dashboard, der f.eks. viser, hvornår kode submittes i det enkelte sprint.

Der blev vist eksempler på, hvordan man som kunde kan gøre sin serviceportal personlig, f.eks. det grafiske udtryk, kaldenavn og placering af menupunkter. Og der var virksomheder, der havde åbnet for, at man som kunde kan registrere sin personlighed, så serviceorganisationen kan tilpasse sig til sine kunders servicepræferencer.

En interessant nyhed var "gamification", som implementerer en nudging-teknik, der belønner ønsket kundeadfærd. Det kan f.eks. være forbedringsforslag, som i en konkret kundecase havde resulteret i et trecifret antal, hvoraf mange havde resulteret i forbedringer, som aldrig ville have set dagens lys uden dette initiativ.

Næste ServiceNow-release hedder Orlando, som lanceres om et halvt år. Mere herom følger ..