Struktureret Problemløsning Når du vil løse og ikke omgå

TROUBLESHOOTER, SE HER

Er du Major Incident manager eller Situation manager? Eller sidder du i en 2. line funktion og får de problemer, som mange har prøvet kræfter på, men ikke kunnet løse? Eller har du bare ved selvsyn erfaret, at der er problemer, som er svære eller umulige at få skovlen under?

Alle problemer kan løses - selv de mest komplekse. På ”Struktureret Problemløsning” får du den bedste metode i markedet.

Du lærer at fange og strukturere relevante fakta ved kilden. At skære igennem røgslør og spotte det virkelige problem. At identificere mulige root causes og vælge den rigtige.

Du får hands-on på metoden gennem stærke case-opgaver, og du bliver en effektiv troubleshooter fra dag 1.

Metoden bygger på den videnskabelige ”the Science Method”. Den er 100% ITIL-kompatibel, og den kan indpasses i enhver Incident- og Problem management proces.

Tid og sted


16. - 17.12.2019
Westergaard, København


Gennem oplæg, diskussioner og praktiske øvelser skabes en sammenhæng mellem teori og praksis. Kurset er meget aktiverende, og der lægges vægt på, at deltagerne kommer hjem med konkrete værktøjer, som kan bruges i det daglige arbejde.

Undervisning samt kursusmaterialer og eksamen er på dansk.

Eksamen

Kurset kan afsluttes med en multiple choice eksamen, der består af 20 spørgsmål. Du skal have 13 rigtige for at bestå og blive certificeret. Eksamen varer 30 min.

Re-eksamen

Har du behov for at deltage på en re-eksamen, kan du tilmelde dig her.

Kurset henvender sig til:

  • Medarbejdere i IT supportfunktioner som f.eks. Help Desk, Service Desk mm.
  • Medarbejdere i 2. og 3. line, der skal finde fejl og løse problemer
  • Chefer og procesledere, som skal støtte medarbejderne i arbejdet med at løse komplekse problemer.

Efter afsluttet kursus vil deltagerne kunne identificere problemers Root Cause, og de vil kunne vælge den bedste løsning blandt flere eller mange alternativer.

Kurset kan føre til en certificering ved bestået eksamen.

Deltagerne skal have en generel viden om IT og IT support.

Pris

Medlemspris: kr. 7.110*
Listepris: kr. 7.900
Eksamen: kr. 1.350

*Medlemspriserne forudsætter et medlemskab i Westergaard.
Alle priser er ekskl. moms

Tid

Kurset er et dagkursus med undervisning fra kl. 9.00 – 17.00 begge dage. Eksamen afholdes den sidste halve time på dag 2.

 

Varighed

2 dage

Gå til kursusoversigten