ITIL® 4 Foundation Superflex-online

ITIL® 4 Foundation giver dig de grundlæggende forudsætninger for at arbejde med IT service management. På kurset får du en forståelse for ITIL® 4’s service management framework og koncepter, og du lærer, hvordan ITIL® understøtter moderne teknologier og måder at arbejde på. Kurset kan afsluttes med en ITIL® 4 Foundation certificering.

Tilmeld dig den periode, hvor du vil starte dit Superflex-online forløb. Og læs evt. mere om Superflex-online under ”Form” herunder.

ITIL 4 Foundation
ITIL 4 Foundation in English

Tid og sted


10. - 13.8.2020 (Der undervises på engelsk og kun formiddag)
Eksamen tages med en voucher efter kurset
Virtuelt kursus


24. - 27.8.2020
Eksamen tages efter kurset med en voucher
Virtuelt kursus


7. - 10.9.2020
Eksamen tages med en voucher efter kurset
Virtuelt kursus


21. - 24.9.2020 (formiddag: på engelsk / eftermiddag: på dansk)
Eksamen tages med en voucher efter kurset
Virtuelt kursus


5. - 8.10.2020
Eksamen tages med en voucher efter kurset
Virtuelt kursus


19. - 22.10.2020 (formiddag: på engelsk / eftermiddag: på dansk)
Eksamen tages med en voucher efter kurset
Virtuelt kursus


2. - 5.11.2020
Eksamen tages med en voucher efter kurset
Virtuelt kursus


16. - 19.11.2020 (formiddag: på engelsk / eftermiddag: på dansk)
Eksamen tages med en voucher efter kurset
Virtuelt kursus


14. - 17.12.2020 (formiddag: på engelsk / eftermiddag: på dansk)
Eksamen tages med en voucher efter kurset
Virtuelt kursus


Kursets formål er at introducere deltagerne til styringen af moderne IT-understøttede services, at give en grundlæggende forståelse for ITIL® 4’s begreber og koncepter, og at anskueliggøre, hvordan man med ITIL® 4 kan forbedre både sit eget og sin IT-organisations arbejde.

Kurset er et to-dages klassekursus med dansktalende instruktør, engelsk kursusmateriale og engelsk eksamen.

Det leveres over en 4-ugers periode i moduler af en halv dags varighed. Over de 4 uger leverer vi 4 forløb, hver á 4 dage .. dag 1 - modul 1, formiddag og eftermiddag, dag 2 - modul 2, formiddag og eftermiddag etc. Du kan tage alle moduler i ét forløb, eller du kan fordele dem ud over to eller flere forløb.

Man tilmelder sig den dato, hvor man ønsker at starte kurset på. 

Undervisningen bygger på en vekselvirkning mellem teori, opgaveløsning og gruppearbejde. Den er intensiv, og deltagerne bør afsætte tid til hjemmearbejde under kurset.

Undervisningsplatformen er Microsoft Teams, og du kan følge undervisningen via en Microsoft Teams klient eller en webklient.

Kurset henvender sig til IT professionelle medarbejdere og chefer.

Efter kurset forstår du ITIL 4s nøglebegreber, service management aspekter, styrende principper, værdikæder og processer.

Deltagerne skal have en generel viden om IT og forståelse for deres egen virksomhed.

Bogen "ITIL® Foundation, ITIL 4 edition" er ikke en forudsætning, men det kan anbefales at læse den. Har du ikke bogen, kan den bestilles her.

Fra 1.11.2019 er eksamen obligatorisk og kan ikke fravælges.

Eksamen foregår efter kursets afslutning på et tidspunkt og sted, som du selv vælger. Du får tilsendt en voucher, som giver adgang til en online eksamen.

Eksamen er en multiple-choice opgave med 40 spørgsmål. Varighed 75 minutter og beståelseskriteriet er mindst 26 rigtige svar.

Ved beståelse opnår du ITIL® 4 Foundation Certificate.

Bemærk: 
Eksamen er elektronisk og du kan ikke anvende tablet/iPad.
Læs mere om elektronisk eksamen og krav til din PC her

Re-eksamen
Har du behov for at deltage på en re-eksamen,bedes du kontakte os på eller på 45 88 12 16.

Pris

Medlemspris: kr. 5.310
Listepris: kr. 5.900
Eksamen: kr. 2.050

*Medlemspriserne forudsætter et medlemskab i Westergaard.
Alle priser er ekskl. moms

Tid

Formiddagsmodulet kører kl. 9 - 12 og eftermiddagsmodulet kl. 13 - 16

Varighed

4 moduler på 3 timer pr. modul fordelt på 4 dage over max 4 uger.

Gå til kursusoversigten