ITIL® Capability: Operational Support and Analysis (OSA) Når du skal implementere ITIL i driften og supporten

Bemærk, at fysiske klassekurser konverteres til onlineundervisning, hvis Corona-situationen kræver det. Har du tilmeldt dig et fysisk kursus hos os, kan du derfor regne med, at det ikke bliver aflyst med Corona-situationen som begrundelse.

Her bliver du klædt på til at anvende ITIL i support, service desk og drift. Du lærer at udvikle og implementere processer for hurtigere og mere effektivt at kunne identificere og håndtere fejl, problemer og bestillinger.

På kurset får du praktiske færdigheder i at definere processer, funktioner og roller og integrere dem i dit daglige arbejde.

Tid og sted


Dette arrangement har ikke planlagte datoer, men vi afholder det, når der er tilstrækkeligt mange, der ønsker det. Du kan tilkendegive din interesse ved at give os din mailadresse herunder.

Formålet med kurset er at give deltagerne viden og færdigheder, der gør dem i stand til at implementere og drifte de ITIL baserede processer, funktioner og roller, der knytter sig til Operational Support and Analysis.

Kurset består af forelæsning, gruppearbejde, hjemmearbejde og prøveeksamen.
Undervisningen foregår på dansk med dansk kursusmateriale og dansk eksamen.

Kurset henvender sig til de, der:

  • skal være procesejer, -koordinator eller lignende
  • ønsker at kvalificere sig til ITIL Expert
  • ønsker at blive IT Service Management konsulent

Efter kurset vil deltagerne:

  • kunne relatere processer, funktioner og roller til IT-afdelingens daglige operation
  • kunne implementere og drifte processer, funktioner og roller
  • kunne tage et ITIL Capability certifikat
  • ITIL Foundation Certificate
  • Kendskab til en IT-driftsorganisations måde at fungere på
  • Du skal have læst ITIL bogen Service Operation inden kursets start. Har du ikke allerede bogen kan den købes direkte her

Flg. ITIL processer og områder gennemgås i kurset:

  • Event Management
  • Incident Management
  • Request Fulfilment
  • Problem Management
  • Access Management
  • Service Desk
  • Technical Management
  • IT Operations Management
  • Application Management

Fra 1.11.2019 er eksamen obligatorisk og kan ikke fravælges.

Dette kursus afsluttes med en eksamen og ved beståelse opnås ITIL Intermediate Certificate in Operational Support and Analysis samt 4 point i ITIL Qualification Scheme.

Eksamen foregår på kursets sidste dag og er en kompleks multiple choice opgave med 8 graduerede case-baserede spørgsmål.

  • Varighed 90 minutter
  • Beståelseskriterie: 70%
  • Sprog: Dansk (engelsk kan fås ved henvendelse)

Re-eksamen
Har du behov for at deltage på en re-eksamen, kan du tilmelde dig her.

Pris

Medlemspris: kr. 12.600*
Listepris: kr. 14.000
Eksamen: kr. 2.050

OBS - Pakkerabat på ITIL Intermediate kurser, se her

 

*Medlemspriserne forudsætter et medlemskab i Westergaard.
Alle priser er ekskl. moms

Tid

Kurset er et dagkursus med undervisning fra kl. 9.00 – 17.00.
Kurset er meget intensivt og du skal forvente en del forberedelse før kurset samt flere timers hjemmearbejde mellem alle kursusdagene.

 

Varighed

4 dage

Gå til kursusoversigten