ITIL® Capability: Operational Support and Analysis (OSA) Når du skal implementere ITIL i driften og supporten

Her bliver du klædt på til at anvende ITIL i support, service desk og drift. Du lærer at udvikle og implementere processer for hurtigere og mere effektivt at kunne identificere og håndtere fejl, problemer og bestillinger.

På kurset får du praktiske færdigheder i at definere processer, funktioner og roller og integrere dem i dit daglige arbejde.

på dansk

 

Pris

Medlemspris: kr. 12.600*
Listepris: kr. 14.000
Eksamen: kr. 2.050

OBS - Pakkerabat på ITIL Intermediate kurser, se her

 

*Medlemspriserne forudsætter et medlemskab i Westergaard.

Alle priser er ekskl. moms

Tid

Kurset er et dagkursus med undervisning fra kl. 9.00 – 17.00.
Kurset er meget intensivt og du skal forvente en del forberedelse før kurset samt flere timers hjemmearbejde mellem alle kursusdagene.

 

Varighed

4 dage

Planlagte kurser - Dato og sted


21. - 24.10.2019
WESTERGAARD, København


 

Formål

Formålet med kurset er at give deltagerne viden og færdigheder, der gør dem i stand til at implementere og drifte de ITIL baserede processer, funktioner og roller, der knytter sig til Operational Support and Analysis.

Deltagere

Kurset henvender sig til de, der:

  • skal være procesejer, -koordinator eller lignende
  • ønsker at kvalificere sig til ITIL Expert
  • ønsker at blive IT Service Management konsulent

Udbytte

Efter kurset vil deltagerne:

  • kunne relatere processer, funktioner og roller til IT-afdelingens daglige operation
  • kunne implementere og drifte processer, funktioner og roller
  • kunne tage et ITIL Capability certifikat

Forudsætninger

  • ITIL Foundation Certificate
  • Kendskab til en IT-driftsorganisations måde at fungere på
  • Du skal have læst ITIL bogen Service Operation inden kursets start. Har du ikke allerede bogen kan den købes direkte her

Form

Kurset består af forelæsning, gruppearbejde, hjemmearbejde og prøveeksamen.
Undervisningen foregår på dansk med dansk kursusmateriale og dansk eksamen.

Bemærk

Alle vore ITIL kurser følger seneste syllabus (pensumoversigt). Pr. 20. februar 2012 følger kurset syllabus opdateret jf. ITIL 2011.

Eksamen

Dette kursus afsluttes med en eksamen og ved beståelse opnås ITIL Intermediate Certificate in Operational Support and Analysis samt 4 point i ITIL Qualification Scheme.

Eksamen foregår på kursets sidste dag og er en kompleks multiple choice opgave med 8 graduerede case-baserede spørgsmål.

  • Varighed 90 minutter
  • Beståelseskriterie: 70%
  • Sprog: Dansk (engelsk kan fås ved henvendelse)

Re-eksamen

Har du behov for at deltage på en re-eksamen, kan du tilmelde dig her.
 

Emne

Flg. ITIL processer og områder gennemgås i kurset:

  • Event Management
  • Incident Management
  • Request Fulfilment
  • Problem Management
  • Access Management
  • Service Desk
  • Technical Management
  • IT Operations Management
  • Application Management

Modtag vores ugentlige nyhedsbrev om IT Service Management og få invitationer til events.


 

Her kan du købe bøger indenfor IT Service Management, projektledelse med mere

Køb bøger online
 

Gratis produktblade, brochurer, plakater og andre publikationer fra Westergaard

Download materialer
 

Tilmeld dig Westergaards medlemsforum

Bliv medlem

 

Finsensvej 80 B, 2. sal DK-2000 Frederiksberg +45 45 88 12 16 info@westergaard.dk
 
Kontakt os / Find vej