ITIL® Lifecycle: Continual Service Improvement (CSI) Når du vil opbygge en forbedringskultur i din organisation

På kurset lærer du, hvordan du udvikler og understøtter en forbedringskultur i din afdeling.

Du lærer at identificere og gennemføre forbedringer af jeres it-services, så de understøtter forretningsprocesserne på den mest effektive måde.

Kurset giver dig redskaber til at styre og kontrollere services, processer og økonomi, så IT-afdelingen løbende kan afstemme sine leverancer med forretningen.

 

Pris

Medlemspris: kr. 10.350*
Listepris: kr. 11.500
Eksamen: kr. 2.050

OBS - Pakkerabat på ITIL Intermediate kurser, se her

 

*Medlemspriserne forudsætter et medlemskab i Westergaard.

Alle priser er ekskl. moms

Tid

Kurset er et dagkursus med undervisning fra kl. 9.00 – 17.00.
Kurset er meget intensivt og du skal forvente en del forberedelse før kurset samt flere timers hjemmearbejde mellem alle kursusdagene.

Varighed

3 dage

Planlagte kurser - Dato og sted


2. - 4.12.2019
WESTERGAARD, København


 

Formål

Formålet med kurset er at give deltagerne viden og færdigheder, der gør dem i stand til at udvikle ITIL baserede processer og funktioner inden for Lifecycle-fasen Continual Service Improvement.

Deltagere

Kurset henvender sig til de, der:

  • er leder, projektleder eller nøglemedarbejder i et ITIL projekt
  • har behov for en dyb forståelse af ITIL 
  • ønsker at kvalificere sig til ITIL Expert
  • ønsker at blive IT Service Management konsulent

Udbytte

Efter kurset vil deltagerne:

  • forstå processers og funktioners betydning i den samlede livscyklus
  • kunne relatere stoffet til forretningens operation og organisation
  • kunne indtage en nøglerolle i udviklingen af processer og funktioner
  • kunne tage et ITIL Lifecycle certifikat

Forudsætninger

  • ITIL Foundation Certificate
  • Kendskab til en IT-driftsorganisations måde at fungere på
  • Du skal have læst den engelske ITIL bog Continual Service Improvement inden kursets start. Har du ikke bogen, kan den bestilles ved tilmeldingen, eller købes direkte her

Form

Kurset består af forelæsning, gruppearbejde, hjemmearbejde og prøveeksamen.
Undervisningen foregår på dansk med engelsk kursusmateriale og eksamen.

Bemærk

Alle vore ITIL kurser følger seneste syllabus (pensumoversigt). Pr. 1. januar 2012 følger kurset syllabus opdateret jf. ITIL 2011.

Eksamen

Dette kursus afsluttes med en eksamen og ved beståelse opnås ITIL Lifecycle Certificate in Continual Service Improvement samt 3 point i ITIL Qualification Scheme.
Eksamen foregår på kursets sidste dag og er en kompleks multiple choice opgave med 8 graduerede case-baserede spørgsmål.

  • Varighed 2 timer
  • Beståelseskriterie: 70%

Re-eksamen

Har du behov for at deltage på en re-eksamen, kan du tilmelde dig her.

Emne

Flg. ITIL processer og områder gennemgås i kurset:

  • Introduction to Continual Service Improvement
  • Continual Service Improvement Principles
  • Continual Service Improvement Process
  • Continual Service Improvement Methods and Techniques
  • Organisation for Continual Service Improvement
  • Technology for Continual Service Improvement
  • Implementation Considerations
  • Critical success factors and risks

Modtag vores ugentlige nyhedsbrev om IT Service Management og få invitationer til events.


 

Her kan du købe bøger indenfor IT Service Management, projektledelse med mere

Køb bøger online
 

Gratis produktblade, brochurer, plakater og andre publikationer fra Westergaard

Download materialer
 

Tilmeld dig Westergaards medlemsforum

Bliv medlem

 

Finsensvej 80 B, 2. sal DK-2000 Frederiksberg +45 45 88 12 16 info@westergaard.dk
 
Kontakt os / Find vej