ITSM-systemer & ServiceNow

Formålet med ITSM-systemer er at bringe den operationelle ITSM-model, som i mange virksomheder bygger på ITIL best practice, under digital kontrol. ITSM-modellen kan være analog, dvs. etableret og drevet uden IT-hjælpemidler. Sådan var det engang, men i en moderne verden, hvor virksomheder digitaliserer alle aktiviteter, må man også digitalisere modellen.
 

Der er mange systemer i markedet, som understøtter en ITIL-baseret ITSM-model. Westergaard har specialiseret sig på ServiceNow. Vi er autoriseret ServiceNow-partner og vi forhandler, implementerer og servicerer vores kunders ServiceNow-løsninger.

Westergaards unikke styrke er vores medarbejderes kvalifikationer. De har systemudvikler-baggrund, suppleret af en IT-relevant uddannelse, og de forstår, hvad der foregår ”under hjelmen” på ServiceNow. De får det bedste ud af de konfigureringsmuligheder, som ServiceNow tilbyder, og selv når konfigurering ikke er mulig, kan de finde vej og skabe løsninger præcist efter kundens ønsker. Det kan du læse mere om herunder.

Westergaard arbejder med alle de systemer, som vores kunder har anskaffet, og det er vores erfaring, at de fundamentalt fungerer på samme måde. Der er tale om rammesystemer, som kan lagre sagsdata, og som kan understøtte eller styre værdistrømme og processer. Det, der gør den store forskel fra system til system, er den fleksibilitet og lethed, hvormed man dels kan skabe og håndtere information, dels kan støtte og styre processer og værdistrømme.

Alle ServiceNow-løsninger har integrationer til andre systemer. Det kan være til ITSM-systemer hos kundens partnere og leverandører. Til kundens forretningssystemer, f.eks. CRM- og ERP-systemer. Til systemudviklingsmiljøer, f.eks. JIRA. Til Exchange/Outlook, tidsregistrerings- og projektstyringsværktøjer. Til asset- og konfigurationsstyringsværktøjer. Og meget mere.

Integrationer er ofte komplekse og kræver kompetencer på flere niveauer; den fysiske forbindelse, transmissionsprotokoller, protokoller på applikationsniveau. Westergaard får hul igennem fra A til B.

Asset og konfigurationsstyring er særdeles komplekst. Datamodeller, databasestrukturer, processer for dataload og vedligehold, datamigrering m.m. har mange kunder kæmpet med. Westergaard har styr på teori og praksis og kan tage et end to end-ansvar.

Mange værdistrømme og processer er kendetegnet ved, at ikke er dokumenteret eller blot findes på papir. Man skal huske dem, og man laver fejl. Med ServiceNow kan man sætte strøm til processerne, lade ServiceNow styre dem. Man laver langt færre fejl – og leverer det rigtige på det rette tidspunkt!

Westergaard er processpecialist og kan sammen med kunden gå hele vejen: Skabe og dokumentere processen, og med en palet af gennemprøvede implementerings- og automatiseringsredskaber kan vi løfte processen ind i ServiceNow. Gøre den synlig i ServiceNow, så man ved, hvor man er til hver en tid.

Når man som bruger møder ServiceNow, skal man have en god oplevelse. Selvbetjeningsløsninger skal være lækre, intuitive og lette at navigere i. For at kunne skabe gode løsninger, skal man have GUI-kompetencer – dvs. vide, hvordan man med grafiske værktøjer skaber en effektiv brugergrænseflade.

Westergaard har den dybe grafiske kompetence, som – når den kombineres med ServiceNow-kompetencerne – kan omsættes til selvbetjeningsløsninger, der begejstrer.