Strategisk planlægning

GAP-analysen er et effektivt og hurtigt redskab til strategisk planlægning.

En GAP-analyse er interaktiv, og den styres af en facilitator, en konsulent fra Westergaard, som sammen med kundens repræsentanter – ofte ledergruppen - kortlægger, prioriterer og planlægger forbedringspotentialer. GAP-analysen leverer et overblik, som danner grundlag for kundens kvalificerede beslutninger.

GAP-analysen bygger på ITIL 4’s Continual Improvement Model med vægten på faserne “What is the vision”, “Where are we now”, “Where do we want to be”.

I fasen ”How do we get there” fremlægger Westergaard efterfølgende sine observationer og anbefalinger, og Westergaard deltager ofte og gerne i en udførende rolle i det projekt, der skal realisere forbedringspotentialerne.
 

Continual-improvement-model
 

Figur: ITIL Continual Improvement model - klik for større billede 
Copyright © AXELOS Limited 2018. Used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. (Figur 4.3. ITIL 4 Foundation)

Kontakt

Ring venligst på 45 88 12 16
eller skriv til info@westergaard.dk
og hør, hvordan du får en
GAP-analyse. 

Modtag vores ugentlige nyhedsbrev om IT Service Management og få invitationer til events.


 

Her kan du købe bøger indenfor IT Service Management, projektledelse med mere

Køb bøger online
 

Gratis produktblade, brochurer, plakater og andre publikationer fra Westergaard

Download materialer
 

Tilmeld dig Westergaards medlemsforum

Bliv medlem

 

Finsensvej 80 B, 2. sal DK-2000 Frederiksberg +45 45 88 12 16 info@westergaard.dk

Kontakt os / Find vej